zaterdag 19 mei 2012

DIY: Baby olie tegen gespleten haarpunten


Dinsdag had ik echt helemaal geen inspiratie meer, maar nu zit ik weer vol ideeën. Echt raar, haha.
Vandaag deel ik een tip van de kapper met jullie: baby olie tegen gespleten haarpunten..


Tegen gespleten haarpuntjes kun je ook een speciale 'hot oil' kopen in de winkel. Maar baby olie is super goedkoop en werkt ook  !

Wat heb je nodig?
-Baby olie, te koop bij Kruidvat, Etos enz.
-Warm water
-Een kom
-Plastic zakje


Ik weet niet of je het goed kan zien, maar ik heb echt superveel gespleten puntjes, vooral waar ik het geverfd heb. 

 Wat te doen?


-Als eerste vul je het plastic zakje met baby olie. Hoeveel je nodig hebt hangt af van hoe lang je haar is. Gebruik ongeveer hoeveel je nodig hebt voor de punten van je haar.

-Daarna doe je het zakje met baby olie in een kom met warm water. Hierdoor wordt de olie nog vloeibaarder.

-Als het er ongeveer 3 minuutjes in heeft gezeten, kun je de baby olie gebruiken. Breng het alleen aan op de puntjes van je haar, niet bij de wortels ! 


-Laat de baby olie ongeveer 10 minuten tot een half uur intrekken in je haar. 

-Om de olie weer uit je haar te krijgen, gebruik je shampoo, omdat water alleen niet genoeg is.



En dit allemaal doe je ongeveer 1 keer per maand. 

Dat was het ! Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben :)

Hebben jullie ook last van gespleten haarpunten ?

Liefs, Zahra

2 opmerkingen:

  1. ik denk dat ik dat ook maar eens ga proberen. klinkt heel fijn namelijk!

    xxxx.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Normaal doe ik het met Kokos olie, krijg je een geweldige glans van! Alleen de beloofde anti gespleten puntjes blijven, dit ga ik dus van het weekend eens even testen!! :-)

    Leuke blog!

    Liefs Sandra
    www.chocolateandlipstick.com

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel!