zondag 22 januari 2012

Kwasten schoonmaken.

Veel kwasten heb ik niet, maar ik gebruik er toch wel elke dag een paar. Eigenlijk ben ik heel lui met het schoonmaken van mijn kwasten. Ik probeer ze ongeveer één keer in de week schoon te maken. Vandaag laat ik zien hoe!







Dit zijn zo'n beetje de kwasten die ik dagelijks gebruik. Het zijn vrij gewone kwasten, zoals een poeder- en blushkwast, oogschaduwkwasten en een paar borsteltjes die ik voor mijn wenkbrauwen en wimpers gebruik. Ik bewaar ze in een bakje dat eigenlijk voor kaarsjes bedoeld is, haha.


tsja, in onze badkamer is niet zoveel licht, vandaar dat de foto een beetje donker is .
 
Als eerste maak ik alle kwasten goed nat onder de kraan. Om ze goed schoon te maken, gebruik ik een douchegel van sanex, één die neutraal is. Ik heb namelijk (nog) geen speciale kwastenreiniger. Maar je kunt ook babyshampoo, afwasmiddel of zelfs een bepaalde olijfollie gebruiken. 
Voor een grote kwast gebruik ik ongeveer één pompje douchegel.


Als ik een beetje douchegel op mijn hand heb, maak ik met een kwast een ronddraaiende beweging aan de binnenkant van mijn hand. Dat doe ik net zolang totdat het heel erg gaat schuimen.


Nadat de hele kwast onder het schuim zit, spoel ik hem weer helemaal schoon onder de kraan en wrijf ik hem een beetje droog met een handdoek. 

haha, dat water :)





En dat was het eigenlijk al! Na het wassen laat ik ze nog drogen op een washandje of handdoek, als ik haast heb droog ik ze met de föhn. Zo maak ik mijn kwasten elke keer schoon. Als je je kwasten laat drogen, is het wel belangrijk om ze niet met de haren naar boven neer de zetten. Hierdoor voorkom je dat het vuil dat soms nog achterblijft, weer terugloopt in de kwast. 


Heb jij nog goede tips om je kwasten schoon te maken?

x Zahra 









Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dankjewel!