zaterdag 28 april 2012

Essence make-up to match


Een foundation die op elke huidskleur past? Dat zou wel heel handig zijn. Ik was toe aan een nieuwe foundation en besloot deze tijdens de Kruidvat actie te kopen en te kijken of deze echt zo goed is. 




De foundation belooft dus zich aan te passen aan alle (!) huidskleuren. Essence mag mij dan uitleggen waarom er drie verschillende kleuren in het assortiment zitten, maar dat vergeten we maar even. Ik heb de lichtste kleur 10 light.


De verpakking vind ik niet heel geweldig, maar wel stukken beter dan de andere foundations van Essence. Het is eigenlijk wel prima zo. Er zit 27 ml in, maar ik heb wel het idee dat de tube heel snel leeg is.



Dit is de foundation op mijn hand, ik gebruik op mijn gezicht wel meer.

En zo is het uitgesmeerd. Als je goed kijkt, zie je hem zitten, maar het is niet heel duidelijk.


VOOR
Zoveel gebruik ik ongeveer.


NA
Jammer, ik vind dat de foundation helemaal niet zo goed dekt, en dit heb ik eigenlijk wel nodig. Het licht valt op de tweede foto wel ietsje anders, dus je ziet het niet heel goed. Het lijkt hier beter dan het eigenlijk is.



Past de foundation zich aan aan je huidskleur? Ja en nee, als ik de foundation op mijn gezicht aanbreng, lijkt hij eerst te donker. Maar als ik hem verder uitsmeer, zie ik daar echt minder van. Ik weet niet of ik het me verbeeld of niet, maar het zou dus wel kunnen.
Dekt de foundation goed? Nee, niet heel goed. Voor puistjes en rode plekjes heb je hier niet genoeg aan en kun je het aanvullen met concealer. 


Kopen of niet? Uiteindelijk ben ik toch wel blij met Essence makeup to mach. Wel jammer dat hij niet zo goed dekt, maar met een concealer erbij vind ik het resultaat alsnog goed. Ik zie het meer als een fijne getinte crème en ondanks de slechte dekking, pak ik hem toch elke ochtend weer.

Als je van een 'lichte' foundation houdt die meer als een crème aanvoelt en niet persé goed hoeft te dekken, dan is dit zeker een aanradar. En hij is natuurlijk budget-proof :) !

Essence make-up to match kost €3,99 en is volgens mij te koop bij een Kruidvat met tweede Essence schap.

Wat vinden jullie van foundations die zich 'aan je huid aanpassen'?

                      xx Zahra

2 opmerkingen:

  1. Jammer dat hij niet zo goed dekt! Wel beter voor in de zomer , lekker een licht laagje foundation =)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. idd jammer dat-ie niet zo goed dekt....

    xxxx

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel!