woensdag 3 oktober 2012

Tips om kledingstress te voorkomen


Haten jullie ook die drukke ochtenden wanneer je super veel haast hebt en dan bijna te laat komt omdat je maar niet weet wat je aan moet? Ik wel! Ook al heb ik in mijn hoofd wat ik aan wil, ik vind het op het moment dat ik voor mijn kast sta vaak niet leuk genoeg meer. Echt irritant! Daarom geef ik vandaag een paar tips om die stressvolle situaties te voorkomen..

Tip 1: Inspiratie 



Inspiratie helpt! Modeblogs, tijdschriften, plaatjes van bijvoorbeeld Weheartit , het kan echt heel handig zijn! Soms krijg je ineens een idee voor een outfit met kleding uit je eigen kast. Werkt dat niet bij jou? Zoek dan een outfit die je onwijs leuk vind van een plaatje, en probeer die zo goed mogelijk na te maken met je eigen kleding. 

Zelf heb ik een paar inspiratiefoto's in mijn kamer hangen. Deze collage, klik hier om te zien hoe ik die heb gemaakt. En de fotorail op de bovenste foto hangt ook in mijn kamer. 


Tip 2: Hang outfits klaar 

Om stress te voorkomen, is het handig om je outfit een avond van te voren alvast klaar te hangen. Dat kan heel veel tijd besparen in de ochtend! Voor mij helpt deze tip al niet eens meer, omdat het bij mij nu zo ver is gekomen dat ik me helemaal dood stress om wat ik aan 'moet' en ik de outfit die ochtend al lang niet meer mooi vind. Heel vervelend! Maar ik ben wel echt extreem, hoor. 


Ik vind het zelf leuk om ook al de accessoires enzo erbij te hangen, zodat ik het gevoel krijg dat het echt 'af' is. Ik hang het dan aan een kledinghanger aan de voorkant van mijn kast. 

Tip 3: Plan in voor de week

Deze tip ga ik zelf nog proberen: outfits inplannen voor de week. Door alvast leuke setjes uit te zoeken en die bij elkaar in je kast te hangen/leggen, kun je 's ochtends snel iets kiezen en klaar! En het hoeft niet per sé volgens een strakke planning, zovan 'maandag rokjesdag, dinsdag jeans enz', maar gewoon een paar setjes klaar hangen en 's ochtends de gene waar je het meest zin in hebt uitkiezen. Als je op een zondag of zo tijd over hebt kun je dit doen, is leuk! 

Tip 4: (Re)organiseer je kast! 

Als je orde hebt in je kast, kun je vaak beter zien wat je allemaal hebt en hoe je het misschien anders kan combineren. Probeer eens een totaal andere indeling, misschien werkt het wel heel goed! Ik ben totaal niet de goede persoon om te zeggen dat iemand zijn kast op moet ruimen, want mijn eigen kledingkast is meestal één grote troep! Maar het kan helpen als je je kleding eens anders indeelt.

Tip 5: Relax 

Heb je echt geen tijd meer of gewoon echt geen zin meer in het nadenken over je outfit, laat het dan gewoon helemaal los. Ontspan en denk aan andere dingen, zoals lekker slapen in plaats van urenlang setjes proberen voor de spiegel (oké, ik overdrijf haha !). 

Als je dan 's ochtends opstaat, kies je één kledingstuk uit, waar je dan nog andere dingen 'omheen' verzint. Zo heb je alweer een setje! 
En heb je geen zin om er super fashionable uit te zien? Ga dan gewoon voor je lekker zittende sweater, of iets anders. En denk: ik rock dit ook! haha. 



Dit waren mijn persoonlijke tips, ik hoop dat iemand er iets aan gehad heeft! Ik heb zelf de laatste weken echt heel erg last van stressen door kleding. Het klinkt misschien heel raar en dom, maar ik voel me gewoon veel minder goed als ik me ook niet goed voel over mijn kleding, snap je? 

Succes! En weetje, je bent mooi zoals je bent. Ook al heb je een vuilniszak aan, hihi. 

liefs ! xx Zahra

4 opmerkingen:

  1. ik ga ook soms outfits inplannen :) fijne tip! x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik neem nooit de tijd om outfits inteplannen. Maar ik merk toch wel dat het wat handiger zou zijn als ik het wel deed hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke tips! Ik weet ook echt nooit wat ik aan moet!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ohja, trouwens: Je bent genomineerd voor de Liebster Award!
    Check mijn blog voor meer info: http://a-pretty-world.blogspot.be/2012/10/liebster-award.html

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel!